Kalibracja karty dźwiękowej |
Kalibracja polega na maksymalnie możliwym zrównaniu generatora odniesienia karty dzwiękowej w stosunku do czasu realnego, bo jak wiemy częstotliwość i czas występują w jednym wzorze. Ma to uchonić nas od pojawieniu się przesunięcia w fazie odbieranych i nadawanych obrazów SSTV. Jeśli wszystkie karty na świecie były idealne nie było by potrzeby regulacji "slant". Niestety tak nie jest. I to szczególnie przy kartach Sound Blaster, które osiągają stabilność częstotliwości po kilku minutach pracy, a co za tym idzie próbkowanie częstotliwości nie jest zzbyt doskonałe na początku. Tak więc mamy częstotliwość wzorcową odbieraną przez kartę dzwiękową i kalibrujemy naszą kartę na TX tak, aby była idealna częstoliwość w funkcji czasu. Mówiąc któtko chodzo o synchonizację START/STOP czasu rysowania linii i nadawania linii. Jak to zrobić jest w instrukcji obsługi programu. Można kalibrować przez internet korzystając z czasu NTP, ale operacja może trwać nawet kilka godzin!! Kalibracji dokonujemy tylko wtedy, kiedy korespondencji nie mogą wyregulować przesunięcia kolorów i slantu z powodu zbyt dużej odchyłki w synchronizacji naszej karty. Opcja kalibracji wystęopuje w większości szanujących się programów np wyjaśnienie http://free.of.pl/s/sp2rxz/mmsstv/mmsstvop.htm#kalibracja Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem, ale może koledzy jeszcze się wypowiedzą. |